Naar hoofdinhoud

Veelgestelde vragen

Snel een antwoord op je vraag

Hieronder vind je veelgestelde vragen, verdeeld in vier overzichtelijke categorieën. Klik op een onderwerp om direct naar het juiste onderdeel te gaan. Zo vind je snel en eenvoudig de informatie die je nodig hebt.

  • Uitleg bij veel voorkomende situaties

    Wat te doen bij een storing, schade, pech, tanken, laden of het afmelden van je auto? Bekijk het hier.

  • Vragen vóór ik een auto huur

    Alles over het terugbrengen van je huurauto, van locatie tot tanken en inleveren buiten openingstijden. Bekijk het hier.

  • Vragen tijden een verhuring

    Hulp nodig tijdens je huurperiode? Bekijk hier wat te doen bij pech, schade of andere situaties. Bekijk het hier.

  • Vragen over het inleveren van een huurauto

    Alles over het terugbrengen van je huurauto, van locatie tot tanken en inleveren buiten openingstijden. Lees het hier.

Veel voorkomende situaties

Vragen vóór ik een auto huur

Alles wat je moet weten voordat je een auto huurt, van rijbewijs tot reservering en voorwaarden. Bekijk het hier.

  • Je dient in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs.

  • Ja. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft een uitzondering gemaakt voor enkele branches waaronder BOVAG-verhuurbedrijven, omdat zij werken met ELENA. Om diefstal en verduistering te bestrijden, mogen die bedrijven een kopie maken van een identiteitsdocument van hun klant.

  • Euromobil is aangesloten bij de BOVAG en hanteert daarmee de Algemene Huurvoorwaarden van de BOVAG. Voor de BOVAG-huurvoorwaarden klik hier.

  • Je hoeft niet van te voren aan te geven hoeveel je gaat rijden. De extra kilometers die je eventueel gaat rijden worden achteraf met je verrekend.

  • Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoordt op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging.

  • Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoord op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging. Klik hier om een vestiging te zoeken.

  • Wanneer je met de auto naar het buitenland wilt gaan, dien je dit altijd te overleggen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt. Klik hier om de vestiging te vinden waar je de auto hebt gehuurd. Voor algemene informatie over verkeersregels in het buitenland klik je hier.

  • Je kunt te allen tijde je voorkeur uitspreken voor een bepaalde kleur, maar Euromobil kan hierin niets garanderen.

  • De personenauto’s en Volkswagen Caddy (bedrijfswagen) die zijn opgenomen in het wagenpark van Euromobil hebben een maximale leeftijd van 24 maanden. Voor de overige bedrijfswagens geldt een maximale leeftijd van 36 maanden.

  • Ja, dit is op verzoek mogelijk. Hier worden eventueel wel extra kosten voor gerekend.

Vragen tijdens een verhuring

Hulp nodig tijdens je huurperiode? Bekijk hier wat te doen bij pech, schade of andere situaties. Bekijk het hier.

  • Tijdens kantooruren: kan je telefonisch contact op nemen met de vestiging waar je de auto hebt gehuurd. Vind de contactgegevens van jouw vestiging hier. Buiten kantooruren: kan je telefonisch contact opnemen met de Euromobil Alarmcentrale, deze is te bereiken via: +31(0)33 245 5067.

  • Wanneer de auto nog rijdbaar is: vul voor- en achterzijde van het schadeformulier in en meld de betreffende schade direct bij de Euromobil-vestiging waar je de auto hebt gehuurd. Vind de contactgegevens van jouw vestiging hier.

  • Bij diefstal of vermissing van de huurauto dien je zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie. Daarnaast dien je direct melding te doen bij de Euromobil-vestiging waar je de auto hebt gehuurd. Vind de contactgegevens van jouw vestiging hier.

  • Hiervoor kan je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren hoe verder te handelen. Vind de contactgegevens van jouw vestiging hier.

  • Hiervoor kun je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren over de mogelijkheden. Vind de contactgegevens van jouw vestiging hier.

  • Een bekeuring kan altijd gebeuren. De bekeuring belasten wij altijd door.
    Als je de bekeuring wilt inzien kan je deze online opvragen: bekeuring opvragen.

    • Tips over het efficiënt laden van mijn EV: bekijk hier
    • Alles over het opladen van mijn elektrische Volkswagen ID.3
    • Alles over het opladen van mijn elektrische Škoda Enyaq
  • Wanneer je met de auto naar het buitenland wilt gaan, dien je dit altijd te overleggen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt. Klik hier om de vestiging te vinden waar je de auto hebt gehuurd.

    Overlegd en goedgekeurd? Controleer hier of je een milieusticker of tolvignet nodig hebt.

Vragen over het inleveren van een huurauto

  • Nee, dit is in principe niet mogelijk. Tenzij je hier vóór aanvang van de huur afspraken met de lokale Euromobil-partner over hebt gemaakt.

  • Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoord op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging.

  • Je krijgt de auto volgetankt mee. Het heeft de voorkeur dat je de auto ook weer volgetankt retour brengt. Hiermee voorkom je doorbelasting van eventuele kosten voor het aftanken.